Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2010

Η ΖΩΗ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ-Πρόσφυγες(Γλώσσα Ενότητα 6 )

Μικρά Ασία
Στην Μικρά Ασία ζούσαν για πολλούς αιώνες Έλληνες που ασχολούνταν κυρίως με το εμπόριο. Είχαν επίσης σημειώσει μεγάλη πρόοδο σε όλους τους τομείς της καθημερινής ζωής .Με το Μικρασιατικό Πόλεμο και την Καταστροφή του 1922 έγιναν ειδικές συνθήκες ανταλλαγής πληθυσμών,με αποτέλεσμα τον ξεριζωμό των Ελλήνων από τον τόπο τους.






Χαμένες πατρίδες

Πατρίδα μου που χώρεσες σ' ένα εικόνισμα
Ποτέ χαμένη
Αλύτρωτη μόνο
Αλύτρωτη ακόμα
Σε βρίσκω κάτω από την εφημερότητά μου
Γεμάτη ρωγμές που σκίζουν τον ύπνο μου
Ν' αναβλύσει το αίμα.

Λίγο απ' το χώμα σου
στα χέρια μου να 'χα Πέργαμο
να τ' αλειφτώ στο σώμα μου
και λάσπη να γίνει απάνω μου
απ' τα δάκρυα,
φάρμακο, γιατριά και βάλσαμο
στον πόνο της προσφυγιάς μου.

Μαρία Λαμπαδαρίδου -Πόθου


Χιλιοτραγουδισμένη Σμύρνη



Τα γεγονότα


Η καταστροφή της Σμύρνης




Δεν υπάρχει πια Σμύρνη



Ο διωγμός-Μαρτυρία



12 Σεπτεμβρίου 1922



Η υποδοχή και η εγκατάσταση



Η ανταλλαγή πληθυσμών



Θρήνος για τη Μικρά Ασία


Δεν υπάρχουν σχόλια: