Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΨΗΦΙΔΟΓΡΑΦΟΥ ΝΙΚΟΥ ΠΙΤΣΑΛΙΔΗ

Κύριε Νίκο πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τα ψηφιδωτά;
Από μικρό παιδί μου άρεσε η ζωγραφική και όταν στα χρόνια του γυμνασίου έμενα σε οικοτροφείο μας μάθαιναν και μια τέχνη ,εγώ διάλεξα την ψηφιδογραφία.Έτσι ξεκίνησα και όταν μεγάλωσα σπούδασα αυτήν την τέχνη για δύο χρόνια.

Αυτή είναι και η δουλειά σας;
Όχι,είμαι συντηρητής βυζαντινών αρχαιοτήτων στην αρχαιολογική υπηρεσία.

Ποιο ήταν το πρώτο σας ψηφιδωτό και πόσο και καιρό κάνατε να το φτιάξετε;
Ήταν η Παναγία και έκανα 4-5 μήνες να το φτιάξω.

Πόσες ώρες ασχολείστε την ημέρα για την κατασκευή τους;
Όσο κουρασμένος κι αν είμαι 2-3 σίγουρα.Υπάρχουν και μέρες που δεν προλαβαίνω να ασχοληθώ.

Έχετε κάνει ψηφιδωτά σε ναούς ;
Έχω φτιάξει στον Άγιο Δημήτριο,στον Άγιο Θεράποντα, σε αρκετούς ακόμα ναούς στην Ελλάδα αλλά και σε μία εκκλησία στο Κόσοβο.Δυστυχώς όμως μήνες δουλειάς πήγαν άδικα γιατί αυτά τα ψηφιδωτά καταστράφηκαν εξαιτίας του θρησκευτικού φανατισμού στον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας.

Με ποια υλικά δουλεύετε;
Χρησιμοποιώ το σφυρί ,την τανάλια με τα οποία κόβω σε μικρές ψηφίδες το μάρμαρο, το πλακάκι, τις υαλόμαζες και τις πέτρες,

Ποιο είναι το πιο σημαντικό ψηφιδωτό για εσάς;
Όλα έχουν την ίδια αξία για μένα,δεν τα ξεχωρίζω.

Ευχαριστούμε πολύ κύριε Νίκο.

Την συνέντευξη επιμελήθηκαν οι μαθήτριες της ΣΤ1
Γωγώ και Βικτωρία

Δεν υπάρχουν σχόλια: